Wybór firmy kurierskiej tylko na pozór wydaje się być szybki i prosty. W praktyce nadawca przesyłki - prywatny jak i np. sklep internetowy - ma do dyspozycji zaskakująco sporo propozycji od dużych firm działających globalnie jak i np. lokalnych podmiotów transportowych. Jak w takim razie wybrać najlepszą firmę kurierską i na które czynniki zwrócić szczególną uwagę? Kluczowe jest tu kierowanie się różnymi elementami - nie tylko samą ceną usługi.

Wybór firmy kurierskiej - od czego zacząć?

Zastanawiając się, jaką firmę kurierską wybrać, należy sprecyzować cel - czy będzie ona służyła jednostkowym wysyłkom, obsłudze sklepu internetowego, dostawie małych elementów czy np. towarów na paletach? Firmy kurierskie mają własną politykę transportową - niektóre odmawiają np. podjęcia dużych produktów lub wyceniają je tak drogo, że bardziej korzystne jest wykorzystanie giełdy transportowej.

Mając już założenia wysyłki, czas na analizę rynku. DPD, DHL, GLS, krajowa Poczta Polska czy też InPost zapewniający np. dostawy do Paczkomatów - możliwości wyboru są szerokie i nie muszą ograniczać się wyłącznie do kilku największych podmiotów. Istotna jest tu kwestia tego, co dostarczyć mają firmy kurierskie. Małe produkty zamawiane przez klientów detalicznych często przesyłane są do automatów, które zapewniają elastyczność i czasową swobodę odbioru. Jednak już np. towary specjalistyczne - artykuły RTV/ AGD lub branżowe, chociażby dla sektora meblarskiego - wymagają wysokiej jakości firmy kurierskiej, która zapewni ich właściwy transport. W takiej sytuacji zamów kuriera sprawdzonego i renomowanego - za wyższą ceną usługi idzie też jej standard w zakresie przewozu czy sortowania. Analizy e-commerce pokazują np. że klienci internetowi chętniej wybierają sklepy obsługiwane przez znane firmy kurierskie niż podmioty, o których wiedzą mniej.

Tani kurier, czyli czy cena jest kluczowa dla oceny?

Niekoniecznie - kierowanie się wyłącznie cennikiem usługi to powszechny błąd. Z jednej strony - oferty często nie zawierają kosztów ukrytych, np. doręczeń w przypadku wyższych lub cięższych produktów. Z drugiej - najlepsze firmy kurierskie nie muszą toczyć rywalizacji cenowej ze względu na ich renomę i doświadczenie. Warto porównywać ceny usług - np. platforma KurJerzy.pl zapewnia szybką analizę kilku wiodących marek w kontekście danej przesyłki. Klient, wpisując jej wymiary oraz szacowany ciężar musi wskazać też miejsce podjęcia paczki i lokalizacji adresata. Na tej podstawie system oblicza, jaka jest aktualna cena przesyłki kurierskiej - nie ogólnej, ale w pełni zindywidualizowanej na podstawie podanych parametrów.

Zamów kuriera przez internet

Sieć sprawiła, że zlecenie usługi kurierskiej stało się szybsze, łatwiejsze i tańsze. Internet pozwala zapomnieć o czasach, w których nadawca dostarczał paczkę do okienka pocztowego stojąc wcześniej w długiej kolejce. Po kilku klikach można wygenerować dokumenty nadania, złożyć zlecenie usługi kurierskiej, a także opłacić wysyłkę. Cena przesyłki okazuje się korzystna ze względu na pełną automatyzację zlecenia. Procedura w internecie zajmuje tylko kilkadziesiąt sekund, po których wystarcza czekać na umówionego kuriera, a następnie - jeśli to niezbędne - uruchomić np. śledzenie paczki.

artykuł sponsorowany

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Oceń
Dla 0,0% czytelników artykuł okazał się być pomocny