Jak podkręcić metabolizm krok po kroku? Zobacz 5 najlepszych sposobów

Jak podkręcić metabolizm?

1 sposób – dieta na lepszy metabolizm

Jeżeli chcesz podkręcić swój metabolizm, najważniejsza będzie oczywiście odpowiednio zbilansowana dieta! Powinna ona być dopasowana zarówno do potrzeb odchudzającej się osoby, jak i do jej możliwości. Warto będzie włączyć do diety na podkręcenie metabolizmu:

  • ostre przyprawy – dzięki nim podniesie się temperatura ciała, a to podwyższy przemianę materii oraz jej tempo (zwłaszcza w nocy). Warto jeść mocno przyprawione dania papryczką chili, pieprzem, chrzanem, czy też kurkumą. Możesz także jeść papryczkę chili saute, do posiłku – oczywiście, jeśli masz chęć i odwagę!
  • kofeinę – dzięki niej przyspieszysz procesy metaboliczne. Możesz wypijać kawę, jednak bez mleka i cukru – unikając zbędnych kalorii. Warto postawić także na zieloną herbatę, jaka potrafi oczyścić organizm z toksyn. Jeśli nie lubisz pić kawy, możesz postawić również na odpowiednie tabletki z kofeiną.
  • wodę – jeżeli nie będziesz jej dostarczać odpowiednio dużo, to ciężko będzie zadbać o odpowiednie podkręcenie metabolizmu. Pij wodę tak często, jak tylko możesz. A już najlepiej, kiedy będziesz pić przynajmniej 2 litry wody każdego dnia – niegazowanej i mineralnej.
  • mało przetworzone produkty – staraj się, by produkty w diecie nie były mocno chemiczne. Dzięki spożywaniu mało przetworzonych produktów, możesz przyswajać mniej kalorii oraz więcej cennych składników odżywczych.

2 sposób – zdrowy sen

Sama dieta nie wystarczy, żeby podkręcić tempo metabolizmu. Dietę wspomaga bowiem również zdrowy sen! Metabolizm powinien przyspieszyć zwłaszcza w nocy, a na to wpływ będzie miała jakość naszego snu. Żadne domowe sposoby nie zdziałają cudów, jeżeli się zwyczajnie nie wyśpisz! Od snu zależy naprawdę wiele, dlatego powinieneś szczególnie o niego zadbać. Ważne jednak, by sen był głęboki i zdrowy, a także trwał odpowiednio długo. Jeśli się nie wyśpisz, organizm nie będzie pracował na wysokich obrotach – a jedynie domagał się jedzenia!

Pamiętaj, że niewyspany organizm będzie wolniej trawił posiłki, metabolizując przyswajane składniki. A więc, gdy zadbasz o odpowiednia higienę swojego snu, możesz podkręcić metabolizm – zwłaszcza jedząc lekki posiłek ok. 2 godziny przed pójściem spać i ćwicząc! Podkręcenie metabolizmu jest ważne, ale samo nie wystarczy. Sprawdź także ten artykuł z poradami, jak zmotywować się do diety i odchudzania.

Czym pobudzić metabolizm?

3 sposób – trening

Trenowanie ciała wpływa na podkręcenie metabolizmu o wiele efektywniej niż jakiekolwiek tabletki z apteki! Jeżeli będzie odpowiednio przeprowadzony, może znacznie ułatwić odchudzanie. Warto wprowadzić treningi o zmiennej intensywności, zwłaszcza gdy dopiero zaczynasz się odchudzać. Możesz np. połączyć przechodzenie z marszu do biegu i na odwrót. Dzięki temu z całą pewnością wpłyniesz na polepszenie się przemiany materii. Warto zmieniać ćwiczenia co ok. 2 miesiące po to, by były one efektywne. Kiedy ciało przyzwyczaja się bowiem do jednego typu ćwiczeń, może zacząć wydawać na nie mniej energii.

Jak podkręcić metabolizm krok po kroku? Zobacz 5 najlepszych sposobów

Pamiętaj, że trening nie musi być bardzo wymagający. Jego zadaniem jest bowiem podkręcenie metabolizmu, więc może być luźniejszy – jednak ważne, by ciągle zmieniać tempo. Pierwsze ćwiczenia wykonuj ze średnią intensywnością, a kolejne „na maksa”, stale zmieniając tempo. Dzięki temu na pewno uda się zrzucić zbędne kilogramy i podkręcić metabolizm!

Te akcesoria pomogą ci w odchudzaniu - dobre ceny!

4 sposób – suplementy diety

Dzięki nim możesz wesprzeć się w odchudzaniu. Oczywiście, cudowne środki nie schudną za nas – zwyczajnie, to nie jest możliwe. Mogą one jednak pomóc w zrzuceniu wagi i podkręceniu metabolizmu. Dla poprawienia efektów, warto wypróbować suplementy z zawartością kofeiny, ekstraktu z zielonej herbaty czy też pokrzywy. Możesz nimi uzupełnić zdrową dietę, co pomoże w osiągnięciu zamierzonego rezultatu.

Pamiętaj, że suplementów nie powinny spożywać osoby cierpiące na choroby serca, układu krążenia czy ludzie w podeszłym wieku bądź kobiety w ciąży! Nie zapominaj również o tym, że zupełnie żaden specyfik z apteki nie jest w stanie zastąpić zdrowo zbilansowanej diety. Owszem, może ją nieco wspomóc – jednak tabletki nie są w stanie schudnąć za nas! Bez ćwiczeń i odpowiedniego odżywiania się, nie ma mowy o wymarzonych efektach!

5 sposób – zdrowe śniadania na przebudzenie

Zastanawiasz się, jak podkręcić metabolizm w jeszcze inny sposób? Warto skupić się na najważniejszym posiłku dnia, mianowicie na śniadaniu! Dzięki niemu można bowiem efektywnie przyspieszyć tempo metabolizmu w organizmie. Nie rezygnuj podczas spożywania śniadania tłuszczów lub węglowodanów! Właśnie one są konieczne na początku dnia, by zapewnić odpowiednie tempo przemiany! Odpowiednio zbilansowane śniadanko powinno zawierać również sporą ilość błonnika, a także zdrowe tłuszcze (jak Omega-3). Dzięki temu, zadbasz o zachowanie dobrego metabolizmu, obniżając jednocześnie poziom cukru we krwi. Śniadanie powinno być możliwie proste, ale też sycące. A więc warto będzie postawić na:

  • owsiankę – dzięki płatkom owsianym możesz łatwo wyregulować metabolizm. Zawierają one bowiem bardzo dużo cennego błonnika! Jeśli nie tolerujesz mleka, możesz sięgnąć po mleko sojowe lub ugotować owsiankę na wodzie.
  • kasza jaglana z owocami i orzechami – tworząc taką „bombę witaminowo-energetyczną”, z całą pewnością podkręcisz metabolizm w organizmie! Taka mieszanka zapewni bowiem dużo witamin oraz cennych mikroelementów.
  • kasza owsiana / quinoa / gryczana – jeśli dodatkowo polejesz ją olejem lnianym, dostarczysz do organizmu cenny błonnik, węglowodany i tłuszcz Omega-3. Tym prostym sposobem sprawisz, że organizm zacznie pracować na przyspieszonych obrotach. Efekty zauważysz bardzo szybko – nie tylko lepiej się czując, ale i… zdrowo chudnąć!
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Oceń
Dla 85,6% czytelników artykuł okazał się być pomocny