Jak szybko schudnąć? Oto 5 najlepszych sposobów na szybką utratę wagi

Zbliża się ważne wydarzenie – ślub córki, wyjazd na wakacje albo spotkanie rodzinne – i za wszelką cenę chcesz zdrowo schudnąć do tego momentu? Oczywiście, nie będzie łatwo – nie da się bowiem schudnąć 10 kg w tydzień. Co zrobić, by jednak jak najszybciej pozbyć się zbędnych kilogramów? Podpowiadamy!

Jeśli szukasz więcej porad i informacji, sprawdź także zebrane w tym miejscu artykuły o odchudzaniu.

Jak szybko schudnąć? Oto 5 najlepszych sposobów na szybką utratę wagi

Jak szybko schudnąć?

1 sposób – niskokaloryczna dieta

Nie jest to zbyt dobra dieta do utrzymywania jej na co dzień. Jednak, niskokaloryczna dieta (mniej, jak 1000 kcal) będzie dobrym sposobem na to, by szybko pozbyć się kłopotliwych kilogramów i – tym samym – zmieścić się w wymarzoną sukienkę. Lepiej będzie jednak sięgnąć po mieszanki, jakie zostały opracowane przez dietetyków do właśnie tego typu metody odchudzania, czyli redukcji wagi. Wybieraj więc różnego rodzaju płyny, bogate w witaminy:

  • napoje,
  • zupy,
  • koktajle,
  • owsianki.

Mimo, że produkty te będą posiadać dość niską zawartość kalorii, to równocześnie dostarczą do organizmu wiele cennych składników mineralnych oraz witamin. To z kolei sprawi, że niskokaloryczna dieta będzie o wiele bardziej bezpieczna, jak np. dieta skomponowana przez… samego siebie! Czy takiego rodzaju dieta umożliwia schudnięcie w możliwie krótkim czasie? Oczywiście, że tak! Dzięki niskokalorycznej diecie organizm sięgnie do „głębi zapasów” i sprawi, że będziesz chudnąć. Poza dietą niskokaloryczną, łatwo schudnąć można z dietą Cambridge bądź light – oczywiście, pod czujnym okiem wykwalifikowanego dietetyka, jaki zawsze będzie reagował i kontrolował spadek masy ciała.

W odchudzaniu jednak najważniejsza jest motywacja, gdyż bez niej nie uda się osiągnąć upragnionych efektów. Sprawdź zatem ten artykuł z poradami, jak zmotywować się do odchudzania i diety.

2 sposób – koktajle oczyszczające i woda

Możesz zdrowo schudnąć również dzięki oczyszczającym koktajlom, czyli smoothie w wersji… fit! Chcesz stracić 5 kg przed ważnym wydarzeniem? Postaw więc na oczyszczające koktajle, dzięki którym organizm pozbędzie się toksyn, jakie zostały po wakacjach w głębi ciała. W organizmie zalegać może bowiem wiele „niespodzianek” takich, jak:

  • nikotyna,
  • słodycze (cukier),
  • tłuste potrawy (tłuszcz).

Nie dość, że koktajl oczyści ciało, to dodatkowo będzie w stanie uzupełnić niedobory witamin i wysmuklić sylwetkę. Wystarczy zaledwie jedna szklanka koktajlu np. z awokado bądź przeprowadzenie całkowitej kuracji oczyszczającej sokami – np. najpierw zacząć od wypijania jedynie koktajli (np. przez 2 pierwsze dni), a później włączyć do menu owoce oraz warzywa.

Oczywiście, nie możesz pominąć jednocześnie nawadniania się wodą mineralną. To ona w dużej mierze wpływa na ciało człowieka i… cerę. Potrafi bowiem ją oczyścić i nawilżyć, ale też wspomóc w utracie zbędnych kilogramów. Powinno się wypijać ok. 1 l wody / 30 kg masy ciała. Nie pamiętasz o piciu wody? Niech przypomną o tym specjalne aplikacje na telefon, które pomogą wypijać odpowiednią dawkę wody dziennie!

3 sposób – dieta białkowa, czyli dieta Dukana

Zastanawiasz się, jak szybko schudnąć? Dieta Dukana jest sposobem, jaki umożliwi schudnąć już w tydzień! To dobra dieta, jeżeli chcesz zgubić 5 kg lub 10 kg w możliwie szybki sposób (zaledwie 2 tygodnie). Jednak, trzeba podczas jej stosowania pamiętać o jednym – wykluczyć musisz wszystkie węglowodany! Nie ma więc mowy o:

  • roślinach strączkowych,
  • warzywach i owocach,
  • makaronach,
  • chlebie,
  • ziemniakach,
  • słodyczach,
  • alkoholu.

Jak szybko schudnąć? Oto 5 najlepszych sposobów na szybką utratę wagi

W przypadku diety Dukana, najlepiej spożywać przez ten czas chude mięso takie, jak ryby bądź drób. Możesz również jeść owoce morza, a także chudą wołowinę i cielęcinę. Jak najbardziej wskazane w tego typu diecie są jogurty naturalne, białko jaj czy też białe sery (chude). Posiłki jedz najlepiej grillowane, pieczone albo parowane – uzupełniając organizm o nawadnianie się (gorzka herbata i kawa też wchodzą w grę!). To jeden z tych sposobów, które najszybciej pomogą pozbyć się zbędnych kilogramów. Nie należy jednak wydłużać diety na dłuższy okres, by przypadkowo nie zakwasić organizmu. Możesz jednak jak najbardziej całkowicie zrezygnować z cukrów prostych (jak słodycze) – organizm nie przyswaja ich zbyt szybko, w czego efekcie skacze w nim stężenie glukozy i rozregulowuje się układ łaknienia. A to nie jest zbyt korzystne podczas odchudzania się i… codziennego funkcjonowania!

Co pomoże mi szybko schudnąć?

4 sposób – wysypianie się

To może wydawać się nieco zabawne, jednak odpowiednia ilość snu jest w przypadku odchudzania się wcale… nie bez znaczenia! Zastanawiasz się, jak szybko schudnąć? Otóż, poprzez wysypianie się właśnie! Zaleca się, by sen wynosił przynajmniej 6, a najlepiej 7-8 godzin dziennie. Oczywiście, nie pomyśl sobie tylko, że wystarczy porządnie się wyspać, żeby schudnąć – niestety, nie ma aż takiej magii na świecie. Jednak, jeśli nie przesypiasz tej wymienionej wyżej minimalnej liczby godzin, metabolizm na pewno będzie funkcjonował przez to nieprawidłowo!

Dlaczego tak się dzieje? Otóż, proces snu powiązany jest z hormonami, jakimi są leptyna i grelina. Jeśli nie będziesz się zatem wysypiać, zwiększy się stężenie tego drugiego hormonu. Grelina wydziela się w największej ilości w ścianie żołądka, a jej stężenie rośnie wówczas, gdy jesteśmy głodni. Kiedy coś zjemy, poziom greliny się zmniejsza. Gdy się nie wyśpisz, stężenie leptyny będzie z kolei niewielkie – a to będzie sygnał dla organizmu, że już… czas na jedzenie! Zatem, niedobór tego hormonu będzie zwiększał apetyt. Jak zdążyłaś pewnie zauważyć, zbyt mało godzin snu to zwiększone stężenie greliny i zmniejszone stężenie leptyny. Niestety, ale fakt ten równać się będzie z przybieraniem na wadze. A tego przecież chcesz właśnie… uniknąć!

5 sposób – zmiana nawyków żywieniowych

Jeżeli chcesz szybko schudnąć, musisz w miarę szybko zmienić wszystkie swoje nawyki żywieniowe. Nie ma więc mowy o słodzonej kawie czy pączkach na śniadanie, a także pizzy na obiad i jedzeniu w późnych godzinach wieczornych, tuż przed położeniem się do łóżka! Przede wszystkim, posiłki powinno się jadać… regularnie. Oprócz tego, dieta powinna być prawidłowo zbilansowana. Zatem, jeść po prostu trzeba zdrowo – jednak bez odmawiania sobie pewnych przyjemności raz na jakiś czas. Czy kawałek świeżego ciasta, upieczonego własnoręczne z dobrych składników, naprawdę mocno nas zmieni? Oczywiście, że nie – pod warunkiem, że znamy umiar!

Chcesz schudnąć? A więc bardzo ważne będzie regularne spożywanie kilku mniejszych posiłków każdego dnia. Do południa, kiedy organizm działa na zwiększonych obrotach, warto będzie jadać bardziej kaloryczne dania – z kolei już po południu lepiej będzie przerzucić się na białko wysokiej jakości, warzywa oraz chude mięso. Najważniejsze posiłki dnia to:

  • śniadanie (najbardziej treściwe),
  • II śniadanie,
  • obiad,
  • podwieczorek,
  • kolacja (lekka, najlepiej bez węglowodanów).

Warto również wspomóc się chociaż niewielką dawką ruchu, jaki wzmocni działanie diety i zrzucanie zbędnych kilogramów. Nie musisz codziennie chodzić na siłownię – wystarczy, że będziesz spacerować i uprawiać gimnastykę. Może być to dosłownie kilkanaście minut dziennie! Chcesz podkręcić nieco tempo zbijania kilogramów? Dodaj do tego pływalnię albo jogging, przynajmniej dwa razy w tygodniu. Efekty będą… niesamowite!

Ocena: 4,6/5 (głosów 9)
, aktualizacja 5 grudnia 2019
Zobacz więcej artykułów na temat:
odchudzanie cellulit praktyczne porady
Komentarze
Dodaj komentarz
Podpis:
captcha

Wyszukaj na stronie:


Ta strona korzysta z plików cookies.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu zbierania danych analitycznych (analizowania ruchu na stronie) oraz profilowania reklam przez naszych partnerów. Szczegóły znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, zablokuj pliki cookies w przeglądarce.

Zamknij