Tworzenie opowieści na wystawie sklepowej

Przed przystąpieniem do tworzenia witryny, zadajmy sobie pytanie o grupę docelową. Sklepowa witryna, która skierowana jest do wszystkich, z pewnością nie przekona nikogo. Zapewne wiemy, kto jest oraz może stać się naszym Klientem. To właśnie potencjalny klient jest osobą, dla której tworzymy wystawę. W okna sklepu możesz wpleść swoją wizję asortymentu, przedstawić część nowej kolekcji lub artykuły promocyjne. W obu przypadkach warto stworzyć witryny sklepowe spójne wizualnie. Aby to zrobić, dobierzmy więc współgrające ze sobą kanony piękna: kolory, ten sam rodzaj materiału czy styl ubrań.

Witryna sklepu powinna tworzyć spójną historię. Każdy sklep powinien dążyć do coraz barwniejszych, złożonych opowieści na witrynie. Dlatego wykorzystują motywy ze sztuki: literatury, filmów, obrazów. Historia powinna być dostosowana do asortymentu, który przedstawiamy. Przykładem może być wystawa kolekcji ubrań dla dzieci nawiązująca do konkretnej bajki. Taki temat z pewnością da nam prawdziwe pole do popisu dla kreatorów witryny. Co więcej, na wystawie możemy postawić dekoracje, na przykład figurki przedstawiające głównych bohaterów czy wykorzystać wybrane tło z bajkowym motywem.

Elementem na wystawie często stosowanym przez sklepy są manekiny sklepowe (sprawdź na https://wyposazamysklepy.pl/manekiny-sklepowe). Dzięki nim prezentujemy odzież, pozwalając przechodniom wyobrazić sobie, jak mogą wyglądać w danym stroju. Dzięki manekinom stworzymy całe stylizacje. Z kolei za pomocą ekspozytorów przedstawimy pojedyncze elementy garderoby. Do wyboru mamy manekiny męskie, damskie, dziecięce i unisex. Równie zróżnicowana jest kolorystyka manekinów – wyróżniamy na przykład manekiny białe, manekiny czarne, a nawet złote. Manekiny stoją stabilnie dzięki podstawie, często w formie okrągłego talerza. Nie ma więc obawy, że osuną się na okno wystawy. Dzisiejsze trendy promują manekiny bez rysów twarzy, z jajowatą głową (egghead). Niektóre sklepy eksperymentują z nowymi typami manekinów, jak choćby znana marka sportowa, która zdecydowała się na manekiny plus size. Efektem był wzrost zainteresowania marką i publikacje w mediach, co dla handlu z pewnością okazało się dobrym krokiem marketingowym.

Witryna sklepu – klucz do sprzedaży odzieży
Witryna sklepu – klucz do sprzedaży odzieży

Witryna sklepu z odzieżą – akcesoria

Oprócz manekinów, przy tworzeniu wystawy pomogą nam także akcesoria w postaci ekspozytorów. Wśród nich znajdziemy zarówno ekspozytory w formie elementów manekinów, jak i ekspozytory na biżuterię. Ekspozytory w formie torsu, głowy, ręki czy nogi są świetne do wyróżnienia konkretnego elementu odzieży.

Za pomocą torsu wyeksponujemy koszule, T-shirty, bluzki. Głowa z szyją posłuży do prezentacji czapek, kapeluszy, chust na głowę, opasek, a także naszyjników. Ręce nadają się do przedstawienia krótkich i długich rękawiczek, biżuterii w formie bransoletek i pierścionków, zegarków. Z kolei nogi wyeksponują rajstopy, legginsy, pończochy, podkolanówki i skarpety.

Witryna sklepu – klucz do sprzedaży odzieży
Witryna sklepu – klucz do sprzedaży odzieży

Ekspozytory na biżuterię przyjmują formę popiersia, wałków oraz palet. Popiersie na biżuterię świetnie wyeksponuje korale, naszyjniki, korale. Podobnie jak okrągłe wałki z weluru, przez które przewiesimy ozdoby. Natomiast palety przeznaczone są do mniejszej biżuterii, takiej jak pierścionki, kolczyki i wisiorki. Za pomocą tych dodatków wykorzystamy potencjał cross-sellingu, czyli zachęcenie do kupna dodatkowych, uzupełniających produktów do głównego zakupu. Z pewnością może się to przełożyć na wyniki finansowe sklepu.

artykuł sponsorowany

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Oceń
Dla 100,0% czytelników artykuł okazał się być pomocny