Jeść czy nie jeść? Oto jest pytanie

Można zaobserwować, że w kwestii kolacji ludzie wykazują zazwyczaj dwie tendencje: albo nie jedzą jej wcale, albo traktują ją jako główny posiłek dnia, który spożywają najczęściej po przyjściu z pracy. I jedno i drugie podejście nie jest dobrym rozwiązaniem. Rezygnowanie z kolacji nie przyczyni się do zrzucenia tkanki tłuszczowej. Jeśli nic nie zjemy, po prostu dostarczymy naszemu organizmowi mniej kalorii, ale takie same efekty można osiągnąć przez dobrze zbilansowaną dietę składającą się nawet z 5 posiłków. Pamiętaj, że głodzenie się to żadna dieta! W drugą stronę też przesadzać nie można. Jeśli po przyjściu z pracy zaczynamy sobie folgować, a na naszym talerzu w godzinach wieczornych lądują frytki, pizza i hamburgery, nic dobrego z tego nie wyniknie. I to ani dla sylwetki, ani dla zdrowia. Jakie jest zatem idealne rozwiązanie? Kolację należy jeść codziennie. Regularne spożywanie posiłków zapewnia prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Jeśli nie zastosujemy się do tej zasady, rozregulujemy jego działanie. Ważną kwestią jest także pora spożywania posiłków. Mówi się, że kolację powinniśmy zjeść do godz. 18:00. Potem każda kaloria przeistoczy się w tkankę tłuszczową. Takie stwierdzenie to jednak mit. Posiłek powinniśmy spożyć na2-3 godziny przed snem. Jeżeli, więc chodzisz spać ok. północy, odpowiednią porą będzie 21:00. Ważne jest natomiast, by nie jeść niczego tuż przed położeniem się do łóżka. Może to powodować problemy z trawieniem i z zaśnięciem.

Co jeść na kolację?

W kuchni powinna królować zdrowa żywność Aleeko, najlepiej ekologiczna. Zawsze sięgaj zatem po produkty dobrej jakości. A które z nich warto wybierać na kolację? Zacznijmy od nabiału. Może to być twaróg, jogurt, kefir czy serek wiejski. Ważne natomiast, by nie były to serki i jogurty słodkie. Cukier nie wpływa bowiem dobrze nasz organizm w porze wieczornej. W jadłospisie dobrze umieścić także chude mięso np. kurczaka oraz wędlinę. Dodatek może stanowić pieczywo, ale zamiast pszennego wybieraj pełnoziarniste, graham czy orkiszowe. Produkty pszenne zawierają bowiem mnóstwo węglowodanów prostych, których wieczorem lepiej unikać.  Warto sięgnąć również po ryby, ale bez tłustych panierek. Lepszym rozwiązaniem będzie ugotowanie ich na parze. W dobrze zbilansowanej diecie nie powinno zabraknąć także warzyw, które dostarczają nam cennych witamin i składników odżywczych. Często sięgaj więc po pomidory, ogórek, paprykę czy sałatę.  Te warzywa będą stanowić idealny dodatek do tostów czy kanapek i możesz przyrządzić je na wiele sposobów: zrobić sałatkę, ugotować lub upiec. Ważne, by na kolację nie wybierać codziennie tych samych produktów. Dobra dieta to urozmaicona dieta. Tylko w ten sposób dostarczymy organizmowi niezbędne składniki odżywcze. By wspomóc ten proces, można zastosować także naturalne suplementy diety Aleeko. Takie produkty okażą się pomocne zwłaszcza w przypadku niedoboru witamin czy minerałów, a nawet wspomogą walkę z uciążliwymi dolegliwościami. Suplementy nie zastąpią dobrze zbilansowanej diety, ale wzbogacą ją o dodatkowe składniki.

Wszystko co powinieneś wiedzieć o zdrowej kolacji

Czego unikać w wieczornym menu?

Wieczorem z talerza powinny zniknąć frytki, pizza i innego rodzaju Fast foody. Zrezygnujmy także ze słodyczy i potraw tłustych, zwłaszcza smażonych. Należy unikać również spożywania owoców takich jak śliwki czy jabłka oraz niektórych warzyw: cebuli, kapusty, grochu czy fasoli.

Kolacja stanowi ważny element naszej codziennej diety, dlatego nigdy nie powinniśmy pomijać tego posiłku. Wręcz przeciwnie, postarajmy się, by był on złożony z odżywczych produktów, które zapewnią nam odpowiednią porcję witamin, białka i innych drogocennych składników. W ten sposób zadbamy o nasze zdrowie.

Data publikacji: 31.10.2020

artykuł sponsorowany

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Oceń
Dla 0,0% czytelników artykuł okazał się być pomocny